سامانه پیامکی رحیق | ارزان ترین تعرفه ارسال پیامک

کسب‌ وکارها مدت‌هاست که به دنبال راه‌هایی برای تقسیم‌بندی ارتباطات خود بوده‌اند تا فقط افرادی که در نزدیکی انها هستند پیامک بفرستند و در هزینه‌های تبلیغاتی خود صرف جویی کنند تا بتوانند به صورت هدفمند بازاریابی کسب و کار را انجام دهند. احتمالاً این کلمه رایج را شنیده اید: تبلیغات مبتنی بر مکان. کاملاً مطمئن نیستید که تبلیغات مبتنی بر مکان چیست یا چگونه می‌توانید آن را به کار گیرید؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد این تکنیک بازاریابی هوشمند بدانید، از جمله بکارگیری استراتژی‌های ساده برای پیاده‌سازی تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان، در ترکیب بازاریابی خود در زیر تشریح شده است. پس همراه ما باشید.

تبلیغات مبتنی بر مکان چگونه کار می‌کند؟

تبلیغات مبتنی بر مکان (LBA) یک استراتژی برای بازاریابی است که تبلیغات تلفن همراه را با ردیابی موقعیت مکانی ترکیب می‌کند تا محتوای مرتبط با موقعیت فیزیکی خدمات  را به مصرف کنندگان نشان دهد. برای مثال، اگر در کنار یک کافی‌شاپ قدم می‌زنید، ممکن است آگهی‌ای را در تلفن خود دریافت کنید که دارای تخفیف‌های ویژه روزانه است. این تبلیغات مبتنی بر مکان در محل کار خواهد بود.

تبلیغات مبتنی بر مکان نباید آنقدر مستقیم باشد. همچنین می‌تواند شامل ارسال تبلیغات مشتریان بر اساس منطقه جغرافیایی کلی آنها، مانند کد پستی یا کد منطقه باشد. برای مثال، اگر چندین مکان برای کسب و کار خود دارید، ممکن است بخواهید فقط مشتریانی را که در نزدیکی مکان A هستند با یک تبلیغ خاص هدف قرار دهید. تبلیغات مبتنی بر مکان به شما امکان می دهد این کار را انجام دهید. برای اینکار فقط باید یک سامانه پیامکی داشته باشید و در پنل پیامک فراز اس ام اس از بخش ارسال پیامک بر اساس کدپستی یا ارسال پیامک بر اساس bts نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی خود اقدام کنید.

 

سامانه پیامکی رحیق | ارزان ترین تعرفه ارسال پیامک

چرا از تبلیغات مبتنی بر مکان استفاده کنیم؟

به زبان ساده: بسیاری از مردم صاحب گوشی هوشمند هستند. در واقع، آمارهای پیامکی نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود در حال حاضر 3.5 میلیارد نفر در سراسر جهان صاحب گوشی‌های هوشمند باشند. تبلیغات سنتی برای زمانی استفاده می‌شد که مردم به تلویزیون یا رادیو خود چسبیده بودند، امروزه مردم به تلفن‌های هوشمند خود چسبیده‌اند. شما باید آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید و محتوای ارزشمند را به آنها ارائه دهید. هنگامی که تبلیغات مبتنی بر مکان به درستی انجام شود، بسیار ارزشمند است زیرا عمیقاً در تجربه منحصر به فرد یک فرد گنجانده می‌شود. در ایران جدیدا برخی سامانه‌های پیامکی تبلیغات ارسال پیامک زنده به محض ورود به محل خاص را انجام می‌دهند که در این مقاله به صورت مفصل در این باره صحبت کردیم.

آیا بازاریابی مبتنی بر مکان موثر است؟

آمارها نشان می‌دهد که از هر 10 بازاریاب کمی بیش از هشت نفر (84%) به نوعی از بازاریابی مبتنی بر مکان استفاده می‌کنند. اکثر این بازاریابان از تبلیغات مبتنی بر مکان برای شخصی سازی تجربه مشتری خود و ایجاد و درگیر کردن مخاطبان استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که بازاریابان در سال آینده تا 38.7 میلیارد دلار برای بازاریابی مبتنی بر مکان هزینه کنند. این به این دلیل است که این روش کارا است. داده‌های MarTech نشان می‌دهد که ۸۳% از بازاریابان احساس می‌کنند که کمپین‌هایشان با بازاریابی مبتنی بر مکان مؤثرتر عمل می‌کنند. زیرا به همین میزان، هنگام استفاده از تبلیغات مبتنی بر مکان، نرخ پاسخ بالاتری را مشاهده می‌کنند. همچنین، در 74% از بازاریابان بازده سرمایه گذاری بهبود یافته و این رقم تا حتی 70% افزایش دیده شده است. بنابراین برای تبلیغات کسب و کارتان پیشنهاد می‌کنیم حتما از ارسال پیامک bts استفاده کنید.

استراتژی های تبلیغات مبتنی بر مکان با پیامک

تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان به راحتی با استفاده از بازاریابی متنی انجام می‌شود. تنظیم آن واقعاً آسان است. در اینجا چهار راه وجود دارد که می‌توانید شروع کنید.

مثال 1: از فرم ثبت نام وب خود استفاده کنید.

اگر از فرم ثبت‌نام وب برای کسب رضایت مشتریان استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی فیلدهایی را اضافه کنید تا به تقسیم‌بندی فهرست خود بر اساس مکان کمک کنید. این فیلدها می‌توانند استان، شهر یا حتی کد پستی باشند. البته همه از یک فرم وب برای کسب رضایت و یا ثبت نام استفاده نمی‌کنند، بنابراین این گزینه همیشه کار نمی‌کند، اما اگر یک فرم وب بخشی از استراتژی شما باشد، ایجاد آن بسیار ساده است. اگر تاکنون از فرم برای نظرسنجی از مشتریانتان استفاده نکرده‌اید پیشنهاد میکنیم همین الان افزونه پیامکی گرویتی فرم را رایگان دانلود و نصب نمایید و برای سایتتان فرم ایجاد کنید.

با استفاده از ماژل ارسال لینک از طریق پیامک می‌توایند لینک فرم سایتتان را به مشتریان ارسال کنید و از انها بخواهید کمی وقت بگذارند و فرم را تکمیل کنند البته به انها قول دهید که با استفاده از یک قرعه کشی و مسابقه از آنها تشکر می کنید.

بعد از اینکه این اطلاعات را جمع آوری کردید، فقط باید فهرست خود را بر اساس مکان تقسیم کنید. می‌توانید پیام‌های SMS را فقط برای اعضای لیست متنی خود که دارای کد پستی خاص هستند یا در شهر خاصی زندگی می‌کنند ارسال کنید.

مثال 2: یک مکالمه در Workflows ایجاد کنید

ویژگی Workflows ما اجازه می‌دهد تا کنترل فوق‌العاده‌ای را روی اینکه چگونه می‌توانید با تبلیغات مبتنی بر مکان خود به دست آورید، داشته باشید. ایجاد مکالمات خودکار که از مشتریان شما سؤال می‌کند، آسان است. پلت فرم پیشرفته ما می‌تواند اطلاعات مشتری را دریافت و به طور خودکار آنها را در اختیار شما قرار دهد تا مخاطبان خود را بیشتر و بهتر تقسیم کنید.

سامانه پیامکی رحیق | ارزان ترین تعرفه ارسال پیامکبه عنوان مثال، می‌توانید مشتریان را بر اساس محل کار و محل زندگی شان تقسیم بندی کنید. در حالی که کد پستی آنها ممکن است اطلاعات ارزشمندی در مورد موقعیت مکانی آنها در عصرها یا آخر هفته ها به شما بدهد، پرسیدن سوالی مانند “آیا در مرکز شهر کار می کنید” می تواند به شما کمک کند اطلاعات مربوطه را در طول روز کاری برای آنها ارسال کنید. برای ارسال پیامک بر اساس کدپستی در سامانه پیامکی فراز اس ام اس روش‌های مختلفی وجود دارد و شما می‌توانید از ارسال پیامک کدپستی جدید همراه اول استفاده کنید که علاوه بر منطقه سن و جنسیت را نیز دسترسی داشته باشید.

مثال 3: از کلمات متنی استفاده کنید

شما می‌توانید با استفاده از ماژول پاسخگوی خودکار پنل پیامکی به کلمات متنی مانند کلمات کلیدی فکر کنید، آنها کلمه یا عبارتی هستند که شما افراد را برای پیوستن به خبرنامه مورد نظرتان ترغیب کند و بر اساس ان در خبرنامه مد نظر عضو شوندد. اگر بیش از یک مکان برای کسب و کار خود دارید، می‌توانید کلمات متنی خاص مکان را ایجاد کنید. با این کار افراد از هر مکان در لیست های متنی جداگانه قرار می گیرند.

به عنوان مثال، اگر یک مجموعه باشگاه یوگا هستید، می‌توانید به مشتریان در جنوب شهر بگویید که از یک کلمه متنی استفاده کنند، مثلاً “یوگا برای جنوب”، و می‌توانید به مشتریان در شمال شهر بگویید که از کلمه متنی دیگری مانند “یوگا برای شمال” استفاده کنند. می‌توانید این کار را برای هر تعداد مکان که دارید تکرار کنید. به این ترتیب، مشتریانی که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند و به احتمال زیاد از باشگاه شما بازدید می کنند.

مثال 4: از کدهای منطقه استفاده کنید

گزینه دیگری برای تقسیم بندی لیست خود برای تبلیغات موبایلی مبتنی بر مکان این است که لیست خود را بر اساس کد منطقه مربوط به شماره تلفن آنها جدا کنید. از نظر تئوری، هرکسی که کد منطقه خاصی دارد باید در یک منطقه خاص زندگی کند.این کار از نظر فنی تا حدودی کار می‌کند، بهترین راه برای انجام تبلیغات مبتنی بر مکان نیست. برای انجام این کار با استفاده از قابلیت ارسال پیامک انبوه بر اساس پیش شماره در پنل پیامکی خود اقدامات را انجام دهید. در واقع، تا حدودی ابتدایی است و مستعد خطاهای زیادی است. اغلب مردم بدون تغییر شماره تلفن خود جابجا  می شوند، که این موضوع کمی این استراتژی را غیر قابل اعتماد می کند. اما اگر همه چیزهایی که دارید کدهای منطقه هستند، این می‌تواند نقطه شروع خوبی باشد.

21 / 100

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *