خوانده شدن پیامک ارسال شده با پنل پیامکی

ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از جذابترین راهکارها برای تبلیغات و جذب مشتری است. این روزها این روش مدرن و کاربردی توسط بسیاری از برندها پذیرفتهشده و از آن بهعنوان راهی برای بهبود کسبوکار خود استفاده میکنند اما نکته قابلتوجه در این قسمت این است که این حجم از ارسال پیامک چه بازدهی دارد و چطور میتوان بازدهی آن را ارزیابی کرد؟
در پاسخ به این دغدغه اولین سؤالی که برای افرادی که از پنل ارسال پیامک استفاده کردهاند به وجود میآید این است که چطور میتوان فهمید که پیامکی که با خرید پنل اس ام اس ارسالشده، توسط مخاطب خواندهشده یا نه؟ اگر شما هم دوست دارید اولین راه ارزیابی پیامکهای ارسالی خود را متوجه شوید، پیشنهاد میکنیم تا در ادامه این مقاله با فراز اس ام اس همراه باشید.
1- اطلاع از باز شدن پیامک با متد get send message by ID
متأسفانه سامانههای پیامکی هنوز این امکان را برای مشتریان خطوط خدماتی و خطوط تبلیغاتی خود ایجاد نکردهاند که با یک دکمه و یا کلیک بتوانند خروجی پیامکهای خواندهشده را به دست بیاورند. اما نبود این شرایط به معنای ناممکن بودن آن نیست چراکه در سراسر دنیا متدی با عنوان get send message by ID وجود دارد و افراد به راحتی میتوانند با کمک این متد از خروجی آیدیهایی که پیامک ارسالی را مطالعه کردهاند، اطلاع لازم کسب کنند.
اما با توجه به اینکه این متد هنوز در پنلهای پیامکی ایرانی قابل اجرا نیست، البته منظور این نیست که شما نمی توانید از رسیدن پیامک به گوشی مخاطب مطلع شوید، در سامانه پیامک قابلیت دریافت گزارشات دقیق وجود دارد و شما می توانید پیامک را تا لحظه رسیدن به گوشی مخاطب پیگیری نمایید اما راهکاری برای انکه مطلع شوید ایا کاربر شما پیامک را بازکرده و پیامک را مطالعه کرده است وجود ندارد بنابریان چه راهکاری را باید جایگزین آن کرد؟
2- اطلاع از پیام خواندهشده با کمک درج لینک در متن پیامک
یکی از ترفندهای ساده اما کاربردی که مشتریان پنلهای اساماسی میتوانند از آن استفاده کنند، این است که در متن پیامک ارسالی خود لینکی مانند لینک محصول، محتوا یا مقاله مورد هدف خود را قرار دهند. به این صورت، با بررسی ورودی کلیک صفحه موردنظر میتوانید دیتای حدودی در خصوص باز شدن پیامکها توسط کاربران به دست آورید. اما اگر باز هم درج لینک در متن پیام برای شما جذابیت نداشت باید از چه راهکاری برای اطلاع از خوانده شدن پیامک خود استفاده کنید؟
3- درج شماره تماس با دعوت به تماس در متن پیامک ارسالی
درج شماره تماس در متن پیامک برای برخی از کسب و کارها بسیار کارساز است. به عنوان مثال اگر متن پیامک شما برای یک شرکت خدماتی باشد به راحتی میتوانید از درج شماره تماس در متن پیامک استفاده کنید و با مشاهده بازخوردهای موجود پس از ارسال پیامک از درصد خوانده شدن پیامکهای ارسالی خود اطلاع لازم کسب کنید.
البته شما میتوانید با خرید سامانه پیامکی رند تا حد زیادی به دیده شدن بهتر پیامک خود در لیست پیامکهای مخاطبان خود کمک کنید چرا که مشاهده یک پیامک با شماره رند به طبع مخاطبان بیشتری را برای باز کردن پیامک جذب میکند.
4- درخواست ارسال پیام پس از دریافت پیام، آخرین راه برای اطلاع از باز شدن پیامک
متأسفانه با توجه به اینکه هنوز تکنولوژی مناسب برای اطلاع از خوانده شدن پیامکهای ارسالی پیدا نشده است بایستی همچنان از ترفندهای خلاقانه رسیدن به پاسخ استفاده کنیم.
یکی دیگر از این روشهای خلاقانه این است که در متن پیامک از کاربر درخواست کنیم که پس از دریافت پیامک عددی را به عنوان پاسخ برای ما ارسال کند. البته این مورد بیشتر برای کسبوکارهایی پیشنهاد میشود که کاربران وفاداری دارند و به راحتی میتوانند روی دریافت پیامک باز شدن مسیج از سمت کاربر خود حساب کنند.
5- درخواست ثبتنام کاربری در سایت، یکی از روشهای اطلاع از خوانده شدن پیامک
وقتی تکنولوژی خاصی برای اطلاع از باز شدن پیامک توسط کاربر وجود ندارد، باز هم میبایستی تا با روشهای خلاقانه و کاربردی از بازخورد پیامکهای باز شده و خواندهشده اطلاع پیدا کنید.
یکی دیگر از این روشها این است که در متن پیامک خود به این نکته مهم اشارهکنیم که پس از مشاهده پیامک؛ وارد وبسایت ما شوند و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنند. در این خصوص میتوانید کمپینی ایجاد کنید و با ارسال پیشنهادات جذابی که برای کاربر خود دارید، او را برای ثبتنام در سایت نیز ترغیب کنید.
به این صورت ما بهراحتی میتوانید پس از دریافت کاربران جدید در سایت خود از تعداد نسبی پیامهای بازشده در پنل نیز اطلاع پیدا کنید.
6- تماس رندم، کم بازدهترین روش برای اطمینان از باز شدن پیامکهای ارسالی
حالا که در مورد روشهای متفاوت در مورد اطلاع از باز شدن پیامکهای ارسالشده به کاربران اطلاع پیدا کردید، بهتر است تا سنتیترین روش ممکن را نیز به شما یادآوری کنیم.
تماس رندم اولین و سنتیترین راهکاری است که میتوانید بهواسطه آن از خوانده شدن یا خوانده نشدن پیامکهای خود اطلاع پیدا کنید. در این روش کافی است تا از لیست شماره تماس کاربران خود تعدادی را انتخاب کرده و پس از آن با یک سیر مکالمه مشخص با کاربران خود تماس بگیرید. بهعنوان مثال میتوانید از هر 50 شماره تماس با 5 نفر تماس گرفته و در مورد متن پیام ارسالی و نظرات کاربران سؤال بفرمایید.
از ویژگیهای مهم این روش زمانبر این است که در صورت خوانده نشدن پیامک با تماس به کاربر، او را وادار به باز کردن پیامک میکنید تا به متن پیامک ارسالی بیشتر توجه کند.
با ارسال پیامکهای ارزشمند کاربر خود را برای خواندن پیامک ترغیب کنید
ما در این مقاله سعی کردیم تا در مورد راهکارهای مفیدی که باعث میشود پس از ارسال پیامک از خوانده شدن آن اطلاع پیدا کنیم با شما صحبت کنیم. اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اینکه نگرانی بابت خوانده نشدن پیامک خود داشته باشید، سعی کنید پنل اساماس خود را از نمایندگی پنل پیامک معتبری تهیه کنید تا شما را برای برگزاری یک کمپین پیامکی راهنمایی کند. دقت داشته باشید که اگر استراتژی درستی برای زمان ارسال، متن پیامک و سایر موارد تأثیرگذار داشته باشید، دیگر نیاز نیست تا برای باز شدن پیامک از سمت کاربران خود نگرانی و دغدغه خاصی داشته باشید.
شما میتوانید برای برگزاری کمپینهای پیامکی خود از سامانه پیامکی فراز اس ام اس برای ارسال پیامک از طریق اینترنت، ارسال پیامک تبلیغاتی، خدماتی و بهصورت کلی پیامک انبوه کمک بگیرید تا بهترین خدمات و امکانات را در خصوص اجرای کمپینهای پیامکی خود دریافت کنید.